7 عامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت
۲۰ آبان ۱۳۹۹

دیر یا زود تمامی کسب و کارها به طراحی سایت نیاز پیدا خواهند کرد. فرقی ندارد که مدیریت یک کسب و کار نوپا را بر عهده دارید و می خواهید هویت مجازی خود را ایجاد کنید یا در حال توسعه کسب و کار خود هستید و به یک سایت جدید نیاز پیدا کرده اید، هزینه طراحی برای شما مهم است تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید. مراجعه به مراکز مختلف طراحی سایت و قیمت های متنوعی که با آن رو به رو می شوید، شما را سردرگم نموده است؟ با گروه طراحی 01 همراه باشید تا با عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آشنا شوید.

1. قبل از طراحی سایت، مشخصات سایت مورد نیاز خود را تعیین کنید

اهمیت زیادی دارد قبل از این که اقدام به ثبت سفارش برای طراحی سایت نمایید، نیازهای خود را به دقت تعیین کنید. این اصل در تعیین قیمت نیز اهمیت زیادی دارد. زمانی که توصیف دقیقی از سایت مورد نظر خود ندارد، هر یک از مراکز طراحی با تصور خود، نیازی برای شما تعریف نموده و قیمت متناسب با آن را اعلام می کند. نتیجه این است که ممکن است هزینه زیادی بپردازید و سایت با امکاناتی را تحویل بگیرید که نیاز ندارید یا بالعکس. طراحی سایت با هزینه اندک انجام شود اما نتیجه آن چیزی نباشد که نیاز دارید. برای مثال نوع، حجم، فواصل زمانی محتواهایی که در سایت قرار خواهید داد را تعیین کنید. در صورتی که سایت شما فروشگاهی است مشخص کنید که چه امکاناتی برای فروشگاه خود نیاز دارید.

قیمت طراحی سایت و عوامل موثر بر آن

2. استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا طراحی اختصاصی

یکی از تصمیماتی که در ابتدای ثبت سفارش باید بگیرید، استفاده از سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس یا طراحی یک سایت اختصاصی است. این تصمیم تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده طراحی سایت دارد. اگر شما به دنبال یک سایت حرفه ای ، با شرایط اختصاصی خود هستید، یا برایتان اهمیت دارد که سایت شما امنیت بالایی داشته باشد یا از نظر گرافیکی طراحی خاص و متمایزی را می پسندید، لازم است تا طراحی سایت اختصاصی برای شما انجام شود که مشخصا هزینه بیشتری در مقایسه با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا خواهد داشت.

انتخاب قالب نیز می تواند در هزینه طراحی سایت تعیین کننده باشد. به ویژه اگر از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید، طراح قالب های مختلفی را به شما نشان می دهد تا نوع متناسب با سلیقه و نیاز خود را انتخاب کنید. قیمت قالب ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

3. داینامیک یا استاتیک بودن سایت

یکی دیگر از نکات مهم که تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده سایت شما خواهد داشت، استاتیک یا داینامیک بودن سایت است. یک سایت داینامیک سایتی است که شما در محتوای آن تغییری ایجاد نمی کنید.  طراحی سایت انجام می شود، محتوای مورد نظر شما در آن بارگذاری می شود و همیشه از سایت خود به همین صورت استفاده می کنید. در صورتی که می خواهید محتوا ها را تغییر دهید یا به صورت مداوم در سایت خود محتوای جدید، مثل اخبار، محصولات جدید و ... قرار دهید، طراحی سایت باید به صورت دینامیک انجام شود و در آن پنل های مدیریتی قرار داده شود.

4. عناصر گرافیکی و امکانات سایت

چه امکاناتی برای سایت خود نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال می تواند حجم کار طراحی سایت و البته هزینه تمام شده سایت را متاثر نماید. برای مثال اگر قرار است کاربران در سایت ثبت نام کنند و شما بتوانید یک بانک اطلاعاتی از کاربران خود داشته باشید. یا این که کاربران قادر باشند به صورت آنلاین در یک دوره آموزشی شرکت کننده و یک آموزش دو سویه داشته باشید. ممکن است بخواهید در سایت خود آزمون آنلاین برگزار نمایید و بخواهید که کاربران نمودارهایی از مقایسه نتیجه خود با سایر شرکت کنندگان را ببینند.

امکانات مورد نیاز وب سایت

طراحی سایت می توانند شامل طراحی هایی بسیار متنوع از نظر گرافیکی باشد. معمولا طراحان با نشان دادن نمونه سایت ها، قیمت طراحی هر یک را بر اساس حجم کار گرافیکی که دارند، اعلام می کنند.

5. پشتیبانی و خدمات فنی همراه با طراحی سایت

یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه می شود، پشتیبانی و سایر خدمات فنی است که همراه با طراحی سایت ارائه می شود و می تواند تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده داشته باشد. به هنگام ثبت سفارش طراحی، حتما از مرکز طراحی سایت بخواهید تا در خصوص خدمات پشتیبانی و خدمات  فنی که ارائه خواهد نمود، توضیحات کاملی را ارائه نماید. برای مثال سئو و بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجو گوگل می تواند از خدمات فنی بسیار مهم باشد که هزینه طراحی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برخی از مراکز به مدت یکسال، برخی به مدت 6 ماه و برخی به مدت 3 ماه و ... خدمات پشتیبانی ارائه می نمایند. خدماتی که در قالب خدمات پشتیبانی نیز ارائه می شود، می تواند متنوع باشد.

6. مدت زمان انجام پروژه طراحی سایت

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت، مدت زمان اجرای یک پروژه است. زمانی که کارفرمایی برای تحویل گرفتن پروژه عجله دارد و از طراح سایت میخواهد که در مدت زمان کوتاهی سایت خود را ببیند و یا در مدت کوتاهی سایتشان در نتایج گوگل بالا بیاید، طبعا باید هزینه بالاتری برای رسیدن هرچه زودتر، به خواسته خود بپردازد. 

مدیریت زمان پروژه طراحی سایت

7. اعتبار، تجربه، خلاقیت و ارزش برند مرکز طراحی سایت

یکی دیگر از عواملی که می تواند قیمت طراحی سایت را تحت تاثیر قرار دهد، رزومه و سوابق کاری مرکزی است که برای طراحی به آن مراجعه نموده اید. ممکن است برای یک سایت با مشخصات ثابت، چند مرکز طراحی، قیمت های متفاوتی را اعلام نمایید. بهتر است توازنی از کیفیت و هزینه ایجاد نمایید. قبل از ثبت سفارش حتما نمونه کار مرکزی که به آن مراجعه نموده اید، ببینید. همچنین توصیه می شود قبل از ثبت سفارش، به چند مرکز طراحی سایت مراجعه نموده باشید. در خصوص زمان تحویل نیز سوال کنید. اهمیت زیادی دارد که سایت مورد نظر خود را در همان زمان که لازم دارید، تحویل بگیرید.

طراحی سایت با شرکت صفر یک وب

اگر به یک سایت اختصاصی نیاز دارید که با به روز ترین فناوری و متد ها ایجاد شده باشد و طراحی خلاقانه و متمایزی داشته باشد، شرکت صفر یک وب در خدمت شماست. با شرکت صفر یک وب می توانید با بهترین هزینه ممکن، در سریع ترین زمان، یک سایت با طراحی گرافیکی خلاقانه و متمایز را با بهترین امکانات و مشخصات فنی تحویل بگیرید. بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل، پشتیبانی آنلاین و ... از جمله خدمات شرکت صفر یک وب می باشد. برای دیدن نمونه کار های این گروه و برای مشاوره با کارشناسان با تجربه به صورت رایگان، می توانید به بخش های مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web