طراحی سایت حرفه ای و مشخصات آن
۲۸ مهر ۱۳۹۹

طراحی سایت حرفه ای اصطلاحی است که ممکن است بارها قبل از سفارش طراحی سایت دیده یا شنیده باشید. اما طراحی سایت حرفه ای به چه معناست؟ مشخصات یک سایت که به صورت حرفه ای و اصولی طراحی شده است چیست؟ چرا اهمیت دارد که طراحان سایت خود را به افراد حرفه ای و متخصص بسپاریم؟ اینها سوالاتی است که شرکت صفر یک وب در این مقاله به آنها پاسخ می دهد:

طراحی سایت حرفه ای یعنی طراحی متناسب با نیاز و اهداف

بدون شک شما از طراحی سایت خود اهدافی دارید. اولین اصل در طراحی سایت حرفه ای این است که طراحی متناسب با اهداف و نیازهای شما انجام شده باشد. یک طراح حرفه ای قبل از اقدام به طراحی از شما می خواهد تا نیازها و اهداف خود را به دقت برای او تشریح نمایید تا بتواند یک طراحی اصولی و متناسب با آنها داشته باشد. برای مثال بر حسب نوع و حجم اطلاعاتی که در سایت خود بارگذاری می نماید، طراح تصمیم می­گیرد که یک طراحی دینامیک یا استاتیک را به شما پیشنهاد نماید. مراکز حرفه ای معمولا قبل از آغاز به طراحی، جلسات مشاوره متعددی را با کارفرما ترتیب می دهند تا نیاز ها را به درستی شناسایی کنند. در جلسات مشاوره معمولا در خصوص برنامه های و پیام های برندسازی شما نیز سوالاتی پرسیده می شود چرا که سایت ها اهمیت زیادی در قدرت برند شما دارند و اهمیت زیادی دارد که طراحی سایت به صورت هماهنگ با برنامه های برندسازی شما بوده و با سیار اجزای برند شما همخوانی داشته باشد. برای مثال یک طراح سایت حرفه ای ممکن است استفاده از رنگ سازمانی شما را در طراحی در اولویت قرار دهد.

طراحی سایت حرفه ای و سهولت مدیریت و پشتیبانی سایت

شما به یک طراح سایت مراجعه می کنید تا برای شما یک سایت اختصاصی حرفه ای و مناسب با نیازهایتان را طراحی نماید. اهمیت زیادی دارد که شما بتوانید به راحتی این سایت را مدیریت نموده و پشتیبانی نمایید. با یک طراحی سایت حرفه ای، شما می توانید محتوای مورد نظر خود را بدون دردسر بارگذاری کنید، از سایت خود بکاپ تهیه نموده و پشتیبانی لازم را انجام دهید. مراکز حرفه ای معمولا با دوره های آموزشی، نحوه استفاده و مدیریت سایت را به شما آموزش می دهند. این مراکز معمولا شما را در پشتیبانی فنی سایت همراهی می کنند.

سهولت استفاده و مدیریت وب سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای و کاربر پسند

یکی از مهم­ترین مشخصات یک طراحی سایت حرفه ای کاربر پسند بودن آن است. طراحی سایت با اطلاعاتی که از شما کسب نموده است، گروه هدف و مخاطبان شما را به دقت شناسایی می نماید و متناسب با نیاز و سلیقه آنان اقدام به طراحی می کند.

یک سایت حرفه ای باید به راحتی و بدون پیچیدگی توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد. یک کاربر به هنگام مراجعه و استفاده از سایت، تجربه کاربری خوبی به دست می آورد و تمایل دارد که زمان بیشتری را در سایت صرف کند یا بار دیگر به هنگام نیاز به این سایت مراجعه نماید. کاربر پسند بودن سایت شامل جنبه های فنی و گرافیکی متعددی است. ظاهر زیبا و جذاب، سرعت بارگذاری مناسب، امنیت مناسب و ... از جمله نکاتی است که ضرورت دارد در طراحی سایت حرفه ای و کاربر پسند مد نظر باشد. طراحی سایت حرفه ای بدون شک خلاقانه است تا بتواند کاربران را جذب نماید.

کاربرپسند بودن سایت

یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت در کاربر پسند بودن سایت، طراحی آن به صورت ریسپانسیو و واکنشگراست. اغلب کاربران سایت ها را از طریق گوشی های تلفن همراه خود بازدید می نمایند بنابراین سایت باید در تمامی دستگاه های هوشمند به درستی نمایش داده شود و به اصطلاح ریسپانسیو و واکنشگرا باشد.

طراحی سایت حرفه ای و بهینه برای موتور جستجو گوگل

بدون شک شما برای رسیدن به اهداف خود از طراحی سایت حرفه ای، به بازدید نیاز دارید. اغلب کاربران اینترنتی خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از طریق موتور جستجوی گوگل می یابند و به گزینه های پیشنهادی گوگل اعتماد می کنند. وب سایت شما برای قرار گرفتن در اولویت جستجوی گوگل نیاز به برنامه ریزی  و اقدامات متعدد از جمله تولید محتوای منظم و با کیفیت دارد. در طراحی حرفه ای، با کد نویسی اصولی و استاندارد، سایت شما برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی می شود. شما بدون این اقدام، نمی توانید سایر اقدامات را برای قرار گرفتن در اولویت گوگل به صورت موفق انجام دهید. در واقع در مرحله طراحی بستر لازم فراهم می شود.

  بهینه سازی برای موتور جستجو گوگل

رقابت بهتر با طراحی سایت حرفه ای

تمامی مواردی که گفته شد از جمله مزیت های و مشخصات طراحی سایت حرفه ای است اما ضرورت طراحی وب سایت به صورت حرفه ای چیست؟ رقابت در دنیای مجازی بسیار تنگاتنگ و پیچیده است. اغلب کسب و کارها، سایتی برای معرفی خود، محصولات و خدماتشان طراحی نموده اند. فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال افزایش هستند. شما برای دیده شدن و جلب مخاطبان نیاز دارید تا با یک سایت حرفه ای داشته باشید. در بازارهای رقابتی امروز دیگر داشتن یک سایت برای موفقیت در بازاریابی کافی نیست. شما برای رسیدن به اهداف خود به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید.

طراحی سایت حرفه ای با شرکت صفر یک وب

شرکت صفر یک وب طی جلسات مشاوره، نیاز های شما را به صورت دقیق شناسایی نموده و سایت متناسب با نیاز شما طراحی می نماید. کاربر پسند بودن سایت، محور طراحی سایت حرفه ای توسط شرکت صفر یک وب است. شرکت طراحی سایت صفر یک وب تمام جنبه های حرفه ای و تخصصی را برای داشتن یک سایت پر بازدید مد نظر قرار می دهد و با طراحی خلاقانه و ریسپانسیو یک سایت متمایز را برای شما طراحی می نماید. پس از طراحی سایت، آموزش های لازم جهت مدیریت و پشتیبانی از سایت ارائه می شود. امکان پشتیبانی آنلاین از سایت های طراحی شده نیز توسط این گروه فراهم شده است. همچنین سایت های طراحی شده توسط این گروه برای موتور جستجوی گوگل نیز بهینه سازی می شوند. با برنامه ریزی دقیق و  اصولی می توانید سایت خود را در اولویت جستجوی گوگل قرار داده و بازدید خوبی داشته باشید.

نظر خود را ارسال کنید.

طراحی سایت صفر یک وب-01web